La Magrana

La magrana és un fruit de tardor.
És d’origen asiàtic i varen ser els àrabs els qui la van introduïr a la Península arran de les guerres púniques.

Pomegranate_02_300dpi
Al obrir-la descobrim que està formada per petits grans envoltats per unes separacions blanques que són amargants. El gra, però, normalment és dolç, sobretot quan es troba en el seu punt òptim de maduració.

Destaca per tenir un contingut de sucres molt baix i per estar composta en un 80% per aigua.  A més, té un potencial antioxidant molt alt degut a la seva composició:

És rica en vitamina A, vitamines del grup B i vitamina C. A més, conté potassi, calci i magnesi. També conté tanins (els quals tenen efecte antiinflamatori) i polifenols (prevenen l’oxidació prematura de les cèl·lules).

L’ideal és menjar-la fresca, directament de la magrana.  La podem posar amb cereals a l’esmorzar o en amanides per donar-li un toc diferent. També se’n pot beure el seu suc.pomegranate

Anuncis

El gingebre

El gingebre és una planta, el rizoma (tija subterrgingebreània) de la qual és molt preuat per les seves propietats medicinals i culinàries.

Originariament prové d’ Àsia però actualment es conrea sobretot a Xina, Índia, Perú, Jamaica i Austràlia i se’n pot trobar a tot arreu.

És molt ric en vitamina A, també conté vitamines B1, B2, B6, C i E. A més de minerals com ara magnesi, calci, fòsfor i ferro.

Té les següents propietats:

  • Escalfa l’organisme
  • Millora el flux sanguini i prevé algunes malalties cardiovasculars 
  • És antiinflamatori i alleuja el dolor articular
  • Millora la digestió
  • Evita els gasos i la pesadesa d’estómac
  • Combat les nàusees i marejos
  • És antibacterià
  • Reforça el sistema inmunitari
  • Alleuja els símptomes dels costipats i la grip
  • És afrodisíac

Es pot preimagesndre frec, sec, en pols i en comprimits o càpsules.
Es pot utilitzar com a condiment en els plats habituals, se’n poden prendre infusions o afegir-ne una petita quantitat en sucs de fruites i verdures.

Val a dir que les persones que pateixin malalties cardiovasculars o càclculs biliars, així com les embarassades haurien d’anar en compte a l’hora de prendre gingebre. És important consultar-ho abans amb un metge o terapeuta. 

Com hem vist, és un aliment molt bo, però no se n’ha d’abusar. Pres en pols, no se n’ha de superar la dosi de 2gr diaris i en frec, els 6gr.

L’aigua de coco

El coco actua com a filtrador d’aigua, la qual arriba a dins del fruit, però abans ha estat filtrada per nombroses fibres que la purifiquen donant com a resultat l’aigua de coco.  El procés d’extracció de l’aigua es fa quan el coco encara és verd, ja que al madurar  es solidifica i es converteix en la “carn” de coco que es consumeix habitualment.

Al compondrCoconut_Watere’s majoritàriament per aigua  resulta molt adequada per als esportistes ja que fa incrementar els nivells d’hidratació. Podriem dir que es tracta d’una beguda isotònica natural ja que no conté sucres afegits ni conservants. És una beguda hipoalergènica i lliure de transgènics. No conté greix i aporta el mateix equilibri mineral que es troba en el cos. A més és  rica en enzims, minerals vitamines i oligoelements.

Alguns dels beneficis que se li atribuixen són els següents:

  • Té propietats antioxidantscoconut-water
  • Millora la digestió
  • Ajuda a augmentar el rendiment físic 
  • Reforça el sistema inmunitari
  • És antiinflamatòria
  • Ajuda a la regulació dels nivells de glucosa en sang