Galetes de Nadal

Ingredients:

  • 250 gr de mantega
  • 115 gr de sucre integral
  • 1 cullereta de cafè rasa de canyella
  • 1 ou sencer i un rovell
  • 375 gr de farina integral d’espelta

Amb aquestes quantitats surten aproximadament unes 50 galetes.

PIMG_20141224_163509rimer, cal barrejar la mantega (abans la podem desfer una mica) i el sucre fins a obtenir una massa cremosa. Al ser sucre integral hem de procurar que es desfaci el màxim possible per a que després al menjar la galeta no es notin els granets.

Després hi afegirem la canyella i els ous i ho batrem fins que quedi tot ben homegeni.

Finalment anirem tamissant de mica en mica amb un colador la farina a la barreja que tenim feta. Es pot fer amb una espàtula o bé amb unes varilles elèctriques.

Quan hIMG_20141224_170142aguem afegit i barrejat tota la farina, ja tindrem la massa a punt.  Aleshores, per tal de treballar-la millor, deixarem que reposi entre 20 i 30 minuts a la nevera.

Mentrestant, preescalfarem el forn a 180ºC i prepararem un parell de safates amb paper de forn. Si no en tenim, podem untar-les amb una mica de mantega i espolvorejar-hi farina.

Quan hagin passat els 20 – 30 minuts ja podrem començar a fer les galetes:

Primer, enfarinarem la superfície de treball, agafarem una porció de massa i l’allisarem sobre la superfície amb les mans o amb un corró. Quan tingui el gruix desitjat (per ex. mig centímetre) començarem a tallar galetes amb els motlles que volguem.
A mesura que anem fent galetes les anirem dipositant a les safates que hem preparat. (Cal deixar una mica d’espai entre elles, però no gaire ja que gairebé no creixen). 

Quan ja no poguem fer més galetes amb la porció que hem aplanat, ajuntarem la massa que ens ha sobrat amb una altra porció i repetirem el procés enfarinant de nou la superfície de treball. I així fins que no quedi gens de massa.

Quan tinguem una safata plena, la posarem al
forn a mitja altura. A 180ºC per dalt i per baix i les courem durant 10 minuts aproximadament. De totes maneres, és millor guiar-se pel color i quan veguem que ja estan dauradetes les retirarem del forn encara que no hagin passat els 10 minuts. 

Finalment treurem la safata i deixarem que es refredin. Ja tindrem les galetes a punt per consumir!unnamed

Nosaltres, en alguna de les porcions abans de tallar les galetes, hi hem afegit “xips” de xocolata a la massa. I algunes altres quan ja estaven cuites i deixades refredar, les hem sucat en xocolata.
Com hem fet amb els “xips” de xocolata, també podriem barrejar a la massa nous trinxades o coco. Una altra opció és que un cop tallades, abans d’enfornar-les posar-hi fideus de xocolata per sobre.

IMG_20141224_193156

Anuncis

Tots a esmorzar!

L’esmorzar és un àpat que no ens podem prendre a la lleugera. Ens ha d’aportar els nutrients i energia muesli3necessària per començar el dia i aguantar bé fins l’hora de dinar. Ha de ser nutritiu però també fàcil de digerir. Per tant hi hem de dedicar una atenció especial.

No hi ha una fórmula màgica per l’esmorzar ideal, però si que sabem que aquest hauria d’incloure fruita, cereals i quelcom que aporti humitat.

porridgeQualsevol fruita que  trobeu que digeriu sense problemes, la podeu acompanyar de flocs de civada, mill, quinoa… amb la beguda vegetal que més us agradi.
Amb els mateixos cereals també se’n poden fer cremes, de cara a l’hivern és una opció que pot venir més de gust.

Als cereals i cremes també s’hi poden afegir fuits secs o fruites dessecades per acabar d’equilibrar l’àpat.

Pels qui estan acostumats als cereals preparats, hi ha alternatives més saludables fetes amb cereals naturals en comptes de farines i amb melasses i sense sucres refinats o sense sucre. Es poden trobar mueslis de tot tipus i varietats.

Una altra alternativa als cereabananapancakesls són els “pancakes” que fets amb farina de civada integral o segó de civada aporten fibra al cos. I pel que fa a l’acompanyament podriem parlar del mateix que en el cas dels cereals.

Epa-bimbo-integrall pa, també és un bon aliat a l’hora d’esmorzar. Sobretot el pa integral ecològic fet amb llevadura mare. Es pot menjar amb melmelades sense sucre, amb tonyina, amb tahin, amb alvocat…


Si ens llevem molt d’hora,
es recomanable que a mig matí prenguem una peça de fruita o un grapat de fruits secs per a que no es produeixi una baixada glucèmica.???????????????????????????????????????????????????????

Els cereals? Integrals!

Sempre s’ha considerat que els cereals han de ser la base de la nostra alimentació. Això es deu a les seves propietats nutricionals i a que són una gran font d’energia.
Per costum, lINTEGRALa majoria de gent els consumeix “blancs”. És a dir, cereals que han passat per un procés d’extracció de la pellofa (les capes que recobreixen el gra). Però si volem alimentar-nos de manera més completa, l’ideal són els cereals integrals.

La importància de la pellofa

El cereal amb pellofa és el cereal integral. Aquesta, és la part més important dels cereals pel que fa a nutrients. Quan ingerim cereals refinats (blancs), bàsicament li estem aportant sucres al nostre cos .

Quins beneficis ens aporten els cereals integrals?

  • Contenen vitamines del grup B que ajuden a aRROZmetabolitzar els carbohidrats, proteïnes i greixos.
  • Contenen minerals com ara seleni i magnesi.
  • Contenen carbohidrats complexos que porten energia sostinguda i sacien.
  • El seu alt contingut en fibra soluble afavoreix el trànsit intestinal.
  • Estabilitzen els nivells de sucre en sang.
  • Contenen beta glucans que ajuden a regular els nivells de colesterol en sang.

I si els consumim ecològics, encara millor, ja que no contenen pesticides, no són transgènics i són més rics en nutrients.