Tots a esmorzar!

L’esmorzar és un àpat que no ens podem prendre a la lleugera. Ens ha d’aportar els nutrients i energia muesli3necessària per començar el dia i aguantar bé fins l’hora de dinar. Ha de ser nutritiu però també fàcil de digerir. Per tant hi hem de dedicar una atenció especial.

No hi ha una fórmula màgica per l’esmorzar ideal, però si que sabem que aquest hauria d’incloure fruita, cereals i quelcom que aporti humitat.

porridgeQualsevol fruita que  trobeu que digeriu sense problemes, la podeu acompanyar de flocs de civada, mill, quinoa… amb la beguda vegetal que més us agradi.
Amb els mateixos cereals també se’n poden fer cremes, de cara a l’hivern és una opció que pot venir més de gust.

Als cereals i cremes també s’hi poden afegir fuits secs o fruites dessecades per acabar d’equilibrar l’àpat.

Pels qui estan acostumats als cereals preparats, hi ha alternatives més saludables fetes amb cereals naturals en comptes de farines i amb melasses i sense sucres refinats o sense sucre. Es poden trobar mueslis de tot tipus i varietats.

Una altra alternativa als cereabananapancakesls són els “pancakes” que fets amb farina de civada integral o segó de civada aporten fibra al cos. I pel que fa a l’acompanyament podriem parlar del mateix que en el cas dels cereals.

Epa-bimbo-integrall pa, també és un bon aliat a l’hora d’esmorzar. Sobretot el pa integral ecològic fet amb llevadura mare. Es pot menjar amb melmelades sense sucre, amb tonyina, amb tahin, amb alvocat…


Si ens llevem molt d’hora,
es recomanable que a mig matí prenguem una peça de fruita o un grapat de fruits secs per a que no es produeixi una baixada glucèmica.???????????????????????????????????????????????????????

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s