La Civada

La civada és un cereal molt complet. Ric en àcids grassos essencials i aminoàcids, és molt nutritiu i energètic i aporta gran quantitat de fibra alimentària al cos.

Molts experts recomanen la ingesta habitual d’aquest cereal ja que es considera un sistema de prevenció de moltes malalties.

        Característiques i propietats de la civada

És rica en proteïnes, en vitamina E i vitamines del grup B.  Conté minerals com ara ferro, magnesi, fòsfor, calci i zinc.

Aporta hidrats de carboni d’absorció  lenta, els quals ens proporcionen  energia sostinguda durant més  temps. És una important font d’energia i resulta molt fàcil de    digerir.

Augmenta el rendiment físic i mental, reforça l’organisme i restaura el sistema nerviós. A més, ajuda a regular el colesterol i actua com a regulador del metabolisme.

És molt indicada per persones amb pell sensible o dermatitis. En aquests casos, en comptes d’ingerir-la s’aplica externament. Hi ha moltes cremes i sabons fetes amb civada.

        Com la podem introduïr a la nostra dieta?

Es pot trobar el cereal sencer, en flocs,  en farina, en segó i com a llet vegetal.

Les maneres més fàcils d’introduïr-la són les següents:

  • Podem prendre civada a l’hora d’esmorzar. Barrejant els flocs de civada amb llet d’aquest mateix cereal i afegint-hi fruita o fruits secs. En forma de muesli o fer un porridge.
  • També en podem prendre als dinars o sopars. Podem afegir els flocs de civada als nostres brous habituals, com si hi posessim pasta.Porridge

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s