Col Kale

kaleFa uns mesos que tothom en parla, de sobte la col arrissada o col ploma de tota la vida s’ha fet famosa. Sabeu perquè? Doncs per totes les propietats que se li atribueixen, que no són poques!

Per començar, és molt rica en vitamina K. La qual juga un paper molt important en la coagulació de la sang i ajuda a fixar el calci als ossos. A més, també es considera que ajuda a prevenir alguns tipus de càncer.

Així mateix també conté molta vitamina C i vitamina A. La primera enforteix el sistema immunològic i és un gran antioxidant. I la segona contribueix al bon estat dels teixits del nostre organisme.

És molt rica en ferro i calci, minerals essencials pel bon funcionament del nostre cos.

Prevé les malalties cardiovasculars ajudant a mantenir uns bons nivells de colesterol a la sang.

També contribueix a la desintoxicació i depuració l’organisme gràcies a que és un aliment molt ric en fibra i sulfurs.

I per últim, la col Kale, tot i no ser una de les fonts més importants d’Omega 3, també en conté. I aquesta, combinada amb la vitamina K, té propietats antiinflamatòries.

Si la voleu incorporar a la vostra dieta, és molt fàcil. Només s’ha de bullir o coure-la al vapor uns minuts (cal eviatar coure-la massa perquè sinó perd propietats) i menjar-la com qualsevol altre verdura. Una altra opció és incorporar-la a sucs o liquats vegetals. L’avantage en aquest cas és que al no coure-la, conserva totes les propietats. També podriem inloure-la a les amanides, tot i que per la seva textura no és el més comú. I finalment, també hi ha xips de kale com les de Vegetalia, que es poden afegir a les amanides o sopes oKaleChipsVegetalia consumir-les com un snack saludable.

 

Anuncis